Het belang van een goede landingspagina

Een Campage is meer dan een landingspagina. Het is de perfecte plek om bezoekers vanuit diverse campagnes op te vangen en te zorgen voor de optimale engagement en interactie met je merk, je product of service. Genereer vervolgens eenvoudig leads, meet resultaten en conversie en plaats gerichte exit clicks naar een check-out of een productpagina.
Gebruik één landingspagina om je doelgroep op te vangen vanuit display ads, social ads, influencer ads, TV ads of DOOH uitingen.
Dé kans om een perfect aansluitende landing vanuit een campagne te organiseren moet optimaal benut worden!

Grijp de aandacht beet

In de campagne wereld heb je meestal maar één kans om een indruk achter te laten nadat je doelgroep op een advertisement banner, linkje of een andere reclame-uiting heeft gedrukt. Deze wil je uiteraard ontzettend goed benutten door je doelgroep meteen beet te grijpen. Om dit te kunnen doen heb je een perfect aansluitende landingspagina nodig waar je zelfs perfect meerdere lopende campagnes heen kunt laten leiden en zo veel meer inzicht heb je in je resultaten!’

Breng je boodschap tot leven

Een landingspagina kun je zien als een digitale etalage of een pop-up store gericht op je nieuwste of beste product waarmee je deze écht tot leven brengt. Neem je doelgroep mee in je merk, je product of je service zonder enige vorm van afleiding en zorg voor interactie. Door verschillende indrukken achter te laten bij je doelgroep blijft je boodschap veel langer hangen!

Boost je campagneresultaten

Een goede landingspagina is belangrijk voor iedereen die een product of service in de markt wil zetten en meer awareness of conversie wil realiseren. Verbeter je marketingresultaten door met Campage binnen een kort tijdsbestek een unieke gebruikerservaring neer te zetten die mensen het wow-effect geeft. Dit doen we met losse interactieve modules die zijn samengesteld en aangepast kunnen worden op jouw product of merk.

De toevoeging van een Campage landingspagina zorgt voor betere inzage en resultaten van je reclamecampagnes.

Waarom een Campage landingspagina?

Een Campage landingspagina is immersive en zorgt voor een waardevolle gebruikerservaring en engagement, met een goede conversie. De spanningsboog van mensen op het internet is laag en voor advertenties is dit nog minder. Hierdoor is het de kunst om binnen een aantal seconde bezoekers te verrassen, te boeien en te overtuigen.

Dit doen we bijvoorbeeld met playful interaction; hiermee genereren we de aandacht en lokken we mensen onze winkel in. Hierdoor krijgen we gaandeweg de kans ons verhaal over te brengen. Op deze manier worden bezoekers belevingsgericht ondergedompeld in het verhaal rondom jouw product, dienst of merk. Ook wordt de drempel om verder te kijken lager en kun je sneller tot kwalitatief waardevolle leads komen.

Snelle productietijd

Door het modulaire Campage platform kan een landingspagina meestal binnen 3 weken en soms wel binnen één week worden ontwikkeld!

Crossmediaal

Één landingspagina waar al je (lopende) campagnes samenkomen. Denk hierbij aan TV, socials, DOOH, print, display, native advertising en email marketing

High performance servers

Een razendsnelle webpagina door ons gehost en ondersteund door backup servers waardoor de kans op onbedoeld offline gaan wordt geminimaliseerd

Omzeil website restricties

Wanneer er interne website restricties bestaan of wanneer het gevaar loert op een lang goedkeuringsproces, biedt een Campage landingspagina de ideale oplossing

Scherpe prijzen

Door ons modulaire systeem leveren we maatwerk kwaliteit voor scherpe prijzen waardoor we voor iedere campagne een passende oplossing hebben en je meer advertentiebudget overhoudt

Maatwerk-look

Logo’s, kleuren, patronen en fonts worden één op een van de reclamecampagne of huisstijl overgenomen zodat de landingspagina perfect aansluit en de campagne compleet maakt

Full focus op jouw doelstellingen

Aan de hand van je doelstelling adviseren we een combinatie van modules om je Campage mee op te bouwen. Voor bijna iedere doelstellingen kan een Campage meerwaarde bieden doordat we focus aanbrengen op precies dat doel en te zorgen dat de doelgroep zo min mogelijk afleiding krijgt. We zien namelijk vaak een homepage of andere bestaande drukke pagina (of zelfs een youtube kanaal) die als landingspagina wordt gebruikt. Niet gericht op je campagne en doelstellingen en ook nog eens vol met afleidingen met buttons naar andere pagina’s.

Enkele doelstellingen waarop we een Campage landingspagina optimaliseren

Maximale Engagement

Door middel van (mini) games, video’s en interactieve elementen; van een interactieve verhaallijn tot een uitgebreide quiz kunnen wij je doelgroep nog langer bezig houden met je merk. Ze blijven langer op de pagina en het merk of product zal niet snel meer worden vergeten.

Stuur je je doelgroep nu bijvoorbeeld naar Youtube? Ze worden daar enorm makkelijk afgeleid om ook totaal niet relevante video’s te bekijken. Met een Campage kunnen we ook een of meerdere video’s plaatsen zonder reclame en zonder afleiding. De kijker blijft puur bezig met jouw brand.

Effectieve Leadgeneratie

Van brochure download tot whitepaper PDF tot offerte aanvraag of ander contactmoment. Een voor leadgeneratie geoptimaliseerde landingspagina gaat recht op zijn doel af. Afhankelijk van de positie in de funnel (en wat er in het medium is gecommuniceerd waar ze vandaan komen) bekijken we of de doelgroep eerst nog (extra) overtuiging (USP uitleg, voordelen toelichten, social proof) nodig heeft voordat we een formulier tonen.

We adviseren ook graag over het (aantal) te gebruiken inputvelden. Te weinig is niet altijd handig voor je leadopvolging, maar teveel of te persoonlijke velden schrikken de bezoeker weer af om het formulier in te vullen of versturen.

Hogere Conversie

Of het nu gaat om clicks naar een webshop, het laten zien waar een product fysiek kan worden gekocht met een storelocator, een intentie tot aankoop met (social)share mogelijkheden (vaak voor een minderjarige doelgroep) of het zetten van reminders (via agenda of e-mail) voor een nieuwe aflevering van een tv show. Een Campage kan bijdragen om dit percentage te verhogen door de pagina hier volledig op te richten, zonder afleidingen.

Stuur advertentie verkeer nooit direct naar een webshop. Deze is nooit in de sfeer van je campagne (wat zorgt voor een hogere bounce rate), is vaak niet gericht op kwalitatief informeren en overtuigen, maar richt zich te snel op de sale waar je doelgroep vaak niet meteen klaar voor is.

Impactvolle Awareness

Maak impact met kwalitatieve en innovatieve content die perfect aansluit bij je (campagne) huisstijl van de eerste module tot de onderkant van je pagina.
Dit verlaagt de bouncerate, verhoogt de tijd dat iemand met je merk bezig is én zorgt dat je merk langer top of mind blijft bij je doelgroep (en dus in het geheugen blijft hangen).

Draai je dus een awareness of branding campagne dan moet je juist indruk maken om effectief te zijn en is een goede landingspagina essentieel. Dat terwijl vaak wordt gedacht dat een (goede) landingspagina niet nodig is voor een awareness campagne...
Meten is weten

Landingspagina’s met inzichtelijke analytics

Het resultaat van een campagne, het zogenaamde ‘return on investment’ is ontzettend belangrijk om te weten of je budget de moeite waard is geweest. Hoe je dit ook meet: door clicks, door engagement of door het aantal campagnes dat succesvol op jouw landingspagina uitkomt; met Campage meten we dit allemaal. Naast ons Data Dashboard, waarvoor een eigen login mogelijk is, draaien we ook rapporten uit of implementeren we jouw specifieke pixel.

Campage data analytics

  • Gedrag en events (click, scroll, etc.)
  • Acquisitie en paginabezoeken
  • Apparaat gegevens
  • Engagement en transities
  • Campagne koppelingen
  • Leadgeneratie en formulieren
  • Heatmaps en sessie opnames
  • Custom rapporten, en meer!

Inzicht & Controle

  • Geef sturing aan campagnes
  • Signaleer verbeteringen 
  • Custom rapporten 
  • Eigen data dashboard

Werkwijze Campage

Allereerst hebben we een gesprekje om jou te laten zien wat de mogelijkheden zijn van ons platform. Wanneer er genoeg inspiratie is ontstaan aan beide kanten zullen we door onderstaand stappenplan lopen om tot het perfecte ontwerp te komen

Aanvraag

Een ingevuld aanvraagformulier vormt de start van een concreet idee van jullie wensen en doelstellingen. Aan de hand hiervan geven we advies welke modules je het beste kunt  inzetten voor je Campage. Dit geeft ons ook meteen de benodigde input voor een offerte. Wanneer gewenst kunnen we vrijblijvend een technische schets uitwerken om de grove lijnen van het ontwerp te visualiseren.
Meer lezen

Offerte

Een op maat gemaakte offerte wordt via de mail naar je toe verstuurd en kan online worden getekend. Na akkoord verwerken we je project in onze planning en kunnen we door naar stap 3: het invullen van een gedetailleerd briefingsformulier.
Meer lezen

Briefingsformulier

Een gedetailleerd briefingsformulier volgt waarin alle technische details worden aangegeven. Hiermee kaderen we precies af wat de landingspagina allemaal moet kunnen. Ook gaan we kijken naar de branding en de assets die moeten worden verwerkt. Als laatst stemmen we een domein af en registreren deze(wanneer nodig).
Meer lezen

Materialen

In het briefingsformulier wordt al gevraagd naar alle materialen die beschikbaar zijn voor de campagne, en waar deze heen te sturen. Naast campagne materialen ontvangen we ook graag alle campagne design materialen, assets en teksten die moeten worden verwerkt in de pagina. Hierna starten we met ontwikkelen van de Campage.
Meer lezen

Ontwikkelen

Ons team van creatieve ontwikkelaars start met bouwen en sturen je gemiddeld binnen 5-10 werkdagen een eerste landingspagina versie waarop feedback/akkoord mag worden gegeven. Nadat deze akkoord is maken we, mits aangevraagd, de extra varianten zoals een versie voor een ander land in een andere taal.
Meer lezen

Oplevering

De Campage landingspagina is klaar en er volgt een laatste goedkeuring voordat we de pagina officieel online zetten. We delen vervolgens, mits aangevraagd, de login gegevens van de analytics omgeving waarin alles wordt meegemeten.
Meer lezen

Vraag jouw offerte aan

Heb je al een specifiek idee of opdracht en wil je hiervoor zo snel mogelijk een vrijblijvende offerte ontvangen? Navigeer dan direct naar het aanvragen van een offerte  en dan komen wij zo snel mogelijk met een voorstel!
Stel je offerte samen

Liever even bellen of mailen?

Onze product expert Daan stemt graag alle wensen met je af, zodat we een mooie samenwerking kunnen aangaan.
Landingspagina's laten bouwen met Campage voor reclames, events, social campagnes en productlanceringen. Crossmediaal van banners, display ads en tv spots tot social media ads.

Campage is een product van DSlab
chevron-downchevron-leftchevron-right linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram