Wil je naast onze uitgebreide Campage Analytics ook Google Analytics toevoegen om zo meer uit je Campage te halen? Dan kunnen we een G-Tag (Google Analytics) of GTM-tag (Google Tag Manager) implementeren in de landingspagina.
Om een G-tag of GTM-tag te kunnen implementeren hebben we hiervoor een stukje code nodig. Deze code haal je uit je Google Analytics Account of GTM-account. Voor meer informatie zie de handleiding van Google. Deze code kan er als volgt uitzien, maar kan ook afwijken afhankelijk van jouw implementatie.
Voorbeeld G-tag:
<!-- Global site tag (gtag.js) - Google Analytics -->
<script async src="https://www.googletagmanager.com/gtag/js?id=[code]></script>
<script>
window.dataLayer = window.dataLayer || [];
function gtag(){dataLayer.push(arguments);}
gtag('js', new Date());
gtag('config', '[code]');
</script>
Wanneer je ons een G-Tag stuurt gaan we het volgende voor je doen:
* Campage is niet verantwoordelijk voor het mislopen van data wanneer de tag niet goed is aangeleverd of door de gebruiker niet goed is ingesteld. Ook is Campage niet verantwoordelijk voor de data die wordt verzameld. Je dient zelf te zorgen voor een goede beveiliging en verwerking van de ontvangen data.