G-Tag implementatie

Wil je naast onze uitgebreide Campage Analytics ook Google Analytics toevoegen om zo meer uit je Campage te halen? Dan kunnen we een G-Tag (Google Analytics) of GTM-tag (Google Tag Manager) implementeren in de landingspagina.

Wat hebben we nodig

Om een G-tag of GTM-tag te kunnen implementeren hebben we hiervoor een stukje code nodig. Deze code haal je uit je Google Analytics Account of GTM-account. Voor meer informatie zie de handleiding van Google. Deze code kan er als volgt uitzien, maar kan ook afwijken afhankelijk van jouw implementatie.

Voorbeeld G-tag:

<!-- Global site tag (gtag.js) - Google Analytics -->
<script async src="https://www.googletagmanager.com/gtag/js?id=[code]></script>
<script>
  window.dataLayer = window.dataLayer || [];
  function gtag(){dataLayer.push(arguments);}
  gtag('js', new Date());

  gtag('config', '[code]');
</script>

Wat doen wij

Wanneer je ons een G-Tag stuurt gaan we het volgende voor je doen:

  1. We laden je code in de <HEAD> van de Campage. Dit wordt door Google aangeraden
  2. We testen intern of de G-tag goed wordt geladen bij het openen van de pagina.
  3. We stellen een Cookie-melding in afhankelijk van de door jouw gekozen tracking parameters
  4. We geven jou een seintje als de G-tag is geïmplementeerd, zodat je zelf ook even kunt controleren of de data goed binnenkomt.

* Campage is niet verantwoordelijk voor het mislopen van data wanneer de tag niet goed is aangeleverd of door de gebruiker niet goed is ingesteld. Ook is Campage niet verantwoordelijk voor de data die wordt verzameld. Je dient zelf te zorgen voor een goede beveiliging en verwerking van de ontvangen data.

Landingspagina's laten bouwen met Campage voor reclames, events, social campagnes en productlanceringen. Crossmediaal van banners, display ads en tv spots tot social media ads.

Campage is een product van DSlab
chevron-down linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram