Analytics Handleiding

Visitors

Overview

Deze weergave is een algemene verzameling van de bezoekers op je Campage. Je vindt hier gegevens, in een bepaalde periode en segment. Vanuit de grafiek kun je verschillende waardes uittekenen over een specifieke periode. Daaronder staan standaard gegevens als getal of percentage, in de geselecteerde periode.

  • Het aantal bezoekers
  • Gemiddelde tijd op Campage
  • Bounce ratio
  • Acties (pagina view, downloads, outlinks, zoekqueries)
  • Pagina views (uniek en totaal)
  • Aantal zoekopdrachten in de Campage
  • Downloads (uniek en totaal)
  • Outlinks (uniek en totaal)

Visits log & visitor profile

Via deze tab kun je inzoomen op een specifieke bezoeker. Je kunt de volgende onderdelen bekijken:

  • Datum & Tijd
  • IP, Locatie, OS, device, resolutie e en browser
  • Acquisitie kanaal
  • Acties (outlinks, media, downloads, forms)
  • First visit datum
  • Maatwerk: Sessie recording

Real-time & Real-time Map

Bekijk analytics in realtime. Je kunt hier alles vinden zoals ook te vinden in Visitor Profile. Daarnaast kun je een kaart weergave gebruiken om in real-time te zien waar bezoekers zich bevinden.

Locations

Bekijk de locatie van je bezoekers in een bepaalde periode en segment. Je kunt de volgende informatie bekijken:

  • Kaartweergave met alle metrics
  • Continent
  • Land
  • Regio in land
  • Stad
  • Browser taal

Devices & Software

Bekijk de verschillende apparaten en software van je bezoekers in een bepaalde periode en segment. De volgende gegevens kun je bekijken:

Devices:

  • Device type (bijv. desktop, tablet, mobiel, etc.)
  • Device merk & model (bijv. Apple Iphone, of Oneplus 8T)
  • Scherm Resolutie

Software

  • Besturingssysteem (bijv. Windows 10, Mac 10.15)
  • Browsers (bijv. chrome, safari)
  • Configuraties (combinatie van OS, browser en resolutie
  • Browser Engines (pie chart)
  • Browser plugins

Times

Bekijk op welke verschillende tijden je bezoekers de Campage bezoeken, binnen een bepaalde periode en segment. Je ziet twee grafieken:

  • Bezoekers in lokale tijd
  • Bezoeken in server tijd

Cohorts

Een cohort analyse is een tabel die bekijkt welk percentage bezoekers de Campage bezoeken per datum. Hoevaak bezoekers terugkomen en wanneer, bijv. na 3 en na 5 dagen.

Behaviour

Pages & Page titles

Bekijk gegevens over de verschillende pagina's in je Campage in een bepaalde periode en segment. Je ziet hier de volgende gegevens in tabel vorm:

  • Pagina weergaven
  • Unieke weergaven
  • Bounce Rate %
  • Gemiddelde tijd op pagina
  • Exit rate

Entry pages

  • Entrances (Campage binnenkomen)
  • Bounces
  • Bounce Rate %

Exit pages

  • Exits (Campage verlaten)
  • Unieke pagina weergaven
  • Exit rate

Site search

Bekijk zoekopdrachten binnen de Campage in een bepaalde periode en segment. Interne zoekopdrachten worden weergegeven in vier tabellen:

  • Zoekwoorden
  • Pagina's die volgen na zoekopdracht
  • Zoekresultaten zonder resultaten
  • Zoek categorieën

Outlinks

Op deze pagina kun je bekijken welke outbound links worden geklikt vanuit de Campage, dit zijn ook wel exit clicks of outlinks genoemd. Je vind de volgende gegevens op deze pagina:

  • Hoofd URL groep
  • Specifieke URL
  • Kliks (uniek en totaal)

Downloads

Op deze pagina kun je bekijken welke download links worden geklikt vanuit de Campage. Je vind de volgende gegevens op deze pagina:

  • Bestand URL
  • Kliks (uniek en totaal)

Events

Events zijn specifieke acties vanuit een Campage die we meemeten, standaard zijn dit contactformulieren en media. Daarnaast kunnen we extra acties inbouwen, zodat we deze ook kunnen meemeten. Je vind de volgende gegevens:

  • Event Categorie (Video of Formulier)
  • Event acties (bijv. play of pauze van een video)
  • Event naam (bijv. naam van de video)

Engagement

Via deze pagina kun je gegevens bekijken over de engagement van je bezoekers in een bepaalde periode en segment. Je kunt hierin ondersheid maken tussen nieuwe bezoekers en terugkerende bezoekers. De data die je kunt bekijken is:

  • Grafiek van bezoekers over tijd
  • Frequentie in parameters tussen nieuwe en terugkerende bezoekers
  • Duratie per bezoek grafiek
  • Aantal pagina's per bezoek grafiek
  • Aantal bezoeken per persoon tabel
  • Bezoek sinds laatste bezoek tabel

Transitions

Bekijk de inkomende en uitgaande stromen van een specifieke pagina in een bepaalde periode en segment. Zo kun je zien van een pagina, hoe de bezoekersstroom in elkaar steekt. Dit is een unieke grafiek.

User flows

Deze visualisatie laat zien hoe je bezoekers door de Campage navigeren. Je ziet start en eind pagina's en flow van de ene naar de andere pagina. Deze weergave komt erg van toepassing bij multipage Campages.

Top path

Bekijk welke paden het meest bewandeld worden in je Campage. Herken patronen en verhoog je conversie door deze patronen aan te moedigen.

Acquisition

Overview

Bekijk in een grafiek en tabel welke kanalen voor het meeste verkeer opleveren voor je Campage. Je kunt zo controleren of de kanalen die je inzet, het verkeer opleveren waar je naar opzoek bent. De volgende aspecten kun je bekijken:

  • Grafiek voor verschillende kanalen
  • Aantal directe bezoekers (aantal en percentage)
  • Aantal bezoekers vanuit een zoekmachine (aantal en percentage)
  • Aantal bezoekers van campagnes (aantal en percentage)
  • Aantal bezoekers van social media (aantal en percentage)
  • Aantal bezoekers van externe websites (aantal en percentage)

All channels

Een uitgebreide tabel met alle verschillende kanaal groepen en specifieke kanalen binnen elke groep. Je kunt van elke afkomst de volgende gegevens bekijken:

  • Bezoeken
  • Acties
  • Acties per bezoek
  • Gemiddelde tijd op Campage
  • Bounce rate %

Campaigns

Bekijk vanuit welke campagnes bezoekers komen. Deze gegevens worden gebaseerd op UTM tags die ingesteld kunnen worden via 'Campaign URL Builder'. Je kunt de volgende aspecten bekijken:

  • Campaign names
  • Campaign keywords
  • Campaign sources
  • Campaign mediums
  • Campaign content
  • Campaign source-medium
  • Campaign Groups
  • Campaign ID's
  • Campaign placement

Goals

Als we dit hebben afgesproken, stellen we specifieke doelen in voor jouw Campage. Op die manier kunnen we onze eigen ROI en CTR instellen, waardoor we beter kunnen rapporteren hoe effectief je campagne is.

Funnels

Funnels zijn het verlengstuk van Goals. Bij een multipage Campage stellen we een 'customer journey' in waardoor we kunnen zien waar bezoekers afhaken, in welke stap en hoeveel bezoekers de funnel afmaken.

Forms

Overview & Real-time + specifiek formulier

Op deze pagina zie je een overzicht van alle formulieren in je Campage. Je kunt hier bekijken hoe bezoekers gebruik maken van je formulieren. In de real-time weergave, zie je de statistieken van de laatste 30 minuten of 24 uur. Daarnaast kun je per formulier dezelfde datapunten ook bekijken De volgende datapunten zijn zichtbaar:

  • Grafiek van alle datapunten over tijd
  • Starters (percentage en aantal)
  • Submitters (percentage en aantal)
  • Conversions (percentage en aantal)
  • re-submitters (percentage en aantal)
  • Views en Viewers
  • Gemiddelde twijfel tijd
  • Gemiddelde tijd nodig
  • Gemiddelde tijd voor eerste submit
  • Gemiddelde tijd tot conversie

Media

Overview

Op deze pagina zie je een overzicht van alle media (video & audio) op je Campage. Je kunt bekijken hoe je media presteert met de volgende datapunten:

  • Aantal afspelen
  • totaal speeltijd
  • play rate %
  • impressies
  • afgekeken (aantal & percentage)

Real-time

Volg in real-time welke media wordt afgespeeld in het laatste half uur of 24 uur. Je kunt de volgende aspecten bekijken:

  • Aantal afspelen
  • Totale speeltijd
  • Meest populaire media (30 minuten of 24 uur)
  • Locatie kaart van media events

Video & Audio

Bekijk per video of audio fragment wat er gebeurt. Zo krijg je een duidelijk overzicht welke media het beste presteerd. De volgende data is zichtbaar:

  • Titel van media
  • Aantal afspelen
  • Impressies
  • Play rate %
  • Afgekeken
  • Gemiddelde tijd per afspeel
  • Gemiddelde media lengte
  • Gemiddelde voortgang %
  • Pagina URL tabel
  • Video afspelen per uur in server tijdzone (met alle parameters)
  • Video resoluties

A/B Tests

Wanneer afgesproken, richten we hier A/B testen in. Om zo verschillende varianten van dezelfde pagina te creëren. Op die manier kunnen we de conversie ratio van je Campage verhogen. Het systeem rekent zelf uit welke versie beter is en zet deze in voor de rest van de bezoekers.

Heatmaps

Wanneer afgesproken richten we heatmaps in van je Campage. Deze heatmaps kunnen gebruikt worden om te bepalen hoe bezoekers over de Campage heen bewegen. De volgende aspecten kunnen we inzien van een heatmap op desktop, tablet en mobiel:

  • Scrolldiepte
  • Kliks
  • Bewegingen

Session Recordings

Om nog dieper in het gedrag van een bezoeker in te gaan, kunnen we een opname maken van de acties van een bezoeker. We kijken als het ware over de schouder mee met bezoekers.

Custom Reports

Als we echt een maatwerk oplossing gaan maken, dan zetten we een custom report in om onze data te meten. Met een custom report kunnen we verschillende data-input combineren voor unieke grafieken en tabellen.

Wil je meer meten zoals leeftijden kunnen we jouw eigen GA pixel integreren. Houdt er dan rekening mee dat er een cookie moet worden geïmplementeerd.

Landingspagina's laten bouwen met Campage voor reclames, events, social campagnes en productlanceringen. Crossmediaal van banners, display ads en tv spots tot social media ads.

Campage is een product van DSlab
chevron-down linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram