Deze weergave is een algemene verzameling van de bezoekers op je Campage. Je vindt hier gegevens, in een bepaalde periode en segment. Vanuit de grafiek kun je verschillende waardes uittekenen over een specifieke periode. Daaronder staan standaard gegevens als getal of percentage, in de geselecteerde periode.
Via deze tab kun je inzoomen op een specifieke bezoeker. Je kunt de volgende onderdelen bekijken:
Bekijk analytics in realtime. Je kunt hier alles vinden zoals ook te vinden in Visitor Profile. Daarnaast kun je een kaart weergave gebruiken om in real-time te zien waar bezoekers zich bevinden.
Bekijk de locatie van je bezoekers in een bepaalde periode en segment. Je kunt de volgende informatie bekijken:
Bekijk de verschillende apparaten en software van je bezoekers in een bepaalde periode en segment. De volgende gegevens kun je bekijken:
Devices:
Software
Bekijk op welke verschillende tijden je bezoekers de Campage bezoeken, binnen een bepaalde periode en segment. Je ziet twee grafieken:
Een cohort analyse is een tabel die bekijkt welk percentage bezoekers de Campage bezoeken per datum. Hoevaak bezoekers terugkomen en wanneer, bijv. na 3 en na 5 dagen.
Bekijk gegevens over de verschillende pagina's in je Campage in een bepaalde periode en segment. Je ziet hier de volgende gegevens in tabel vorm:
Bekijk zoekopdrachten binnen de Campage in een bepaalde periode en segment. Interne zoekopdrachten worden weergegeven in vier tabellen:
Op deze pagina kun je bekijken welke outbound links worden geklikt vanuit de Campage, dit zijn ook wel exit clicks of outlinks genoemd. Je vind de volgende gegevens op deze pagina:
Op deze pagina kun je bekijken welke download links worden geklikt vanuit de Campage. Je vind de volgende gegevens op deze pagina:
Events zijn specifieke acties vanuit een Campage die we meemeten, standaard zijn dit contactformulieren en media. Daarnaast kunnen we extra acties inbouwen, zodat we deze ook kunnen meemeten. Je vind de volgende gegevens:
Via deze pagina kun je gegevens bekijken over de engagement van je bezoekers in een bepaalde periode en segment. Je kunt hierin ondersheid maken tussen nieuwe bezoekers en terugkerende bezoekers. De data die je kunt bekijken is:
Bekijk de inkomende en uitgaande stromen van een specifieke pagina in een bepaalde periode en segment. Zo kun je zien van een pagina, hoe de bezoekersstroom in elkaar steekt. Dit is een unieke grafiek.
Deze visualisatie laat zien hoe je bezoekers door de Campage navigeren. Je ziet start en eind pagina's en flow van de ene naar de andere pagina. Deze weergave komt erg van toepassing bij multipage Campages.
Bekijk welke paden het meest bewandeld worden in je Campage. Herken patronen en verhoog je conversie door deze patronen aan te moedigen.
Bekijk in een grafiek en tabel welke kanalen voor het meeste verkeer opleveren voor je Campage. Je kunt zo controleren of de kanalen die je inzet, het verkeer opleveren waar je naar opzoek bent. De volgende aspecten kun je bekijken:
Een uitgebreide tabel met alle verschillende kanaal groepen en specifieke kanalen binnen elke groep. Je kunt van elke afkomst de volgende gegevens bekijken:
Bekijk vanuit welke campagnes bezoekers komen. Deze gegevens worden gebaseerd op UTM tags die ingesteld kunnen worden via 'Campaign URL Builder'. Je kunt de volgende aspecten bekijken:
Als we dit hebben afgesproken, stellen we specifieke doelen in voor jouw Campage. Op die manier kunnen we onze eigen ROI en CTR instellen, waardoor we beter kunnen rapporteren hoe effectief je campagne is.
Funnels zijn het verlengstuk van Goals. Bij een multipage Campage stellen we een 'customer journey' in waardoor we kunnen zien waar bezoekers afhaken, in welke stap en hoeveel bezoekers de funnel afmaken.
Op deze pagina zie je een overzicht van alle formulieren in je Campage. Je kunt hier bekijken hoe bezoekers gebruik maken van je formulieren. In de real-time weergave, zie je de statistieken van de laatste 30 minuten of 24 uur. Daarnaast kun je per formulier dezelfde datapunten ook bekijken De volgende datapunten zijn zichtbaar:
Op deze pagina zie je een overzicht van alle media (video & audio) op je Campage. Je kunt bekijken hoe je media presteert met de volgende datapunten:
Volg in real-time welke media wordt afgespeeld in het laatste half uur of 24 uur. Je kunt de volgende aspecten bekijken:
Bekijk per video of audio fragment wat er gebeurt. Zo krijg je een duidelijk overzicht welke media het beste presteerd. De volgende data is zichtbaar:
Wanneer afgesproken, richten we hier A/B testen in. Om zo verschillende varianten van dezelfde pagina te creëren. Op die manier kunnen we de conversie ratio van je Campage verhogen. Het systeem rekent zelf uit welke versie beter is en zet deze in voor de rest van de bezoekers.
Wanneer afgesproken richten we heatmaps in van je Campage. Deze heatmaps kunnen gebruikt worden om te bepalen hoe bezoekers over de Campage heen bewegen. De volgende aspecten kunnen we inzien van een heatmap op desktop, tablet en mobiel:
Om nog dieper in het gedrag van een bezoeker in te gaan, kunnen we een opname maken van de acties van een bezoeker. We kijken als het ware over de schouder mee met bezoekers.
Custom Reports
Als we echt een maatwerk oplossing gaan maken, dan zetten we een custom report in om onze data te meten. Met een custom report kunnen we verschillende data-input combineren voor unieke grafieken en tabellen.
Wil je meer meten zoals leeftijden kunnen we jouw eigen GA pixel integreren. Houdt er dan rekening mee dat er een cookie moet worden geïmplementeerd.